2013. április 21., vasárnap

Máglyarakás

Hozzávalók:
  • 1 kg foszlós kalács
  • 1 liter tej
  • 15 dkg Rama margarin
  • 4 tojás
  • 3-4 alma
  • sárgabaracklekvár
  • szilvalekvár
  • fahéj
  • 10 dkg porcukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • dió



Elkészítése:
Először a tepsit kivajazom. Majd kisebb kockákra vágom a kalácsot és belerakom. A tejet közben felforralom, belerakom a következő alapanyagokat, miután felforrt: 15 dkg Rama margarin, 4 tojásfehérje, 1 csomag vaníliás cukor. Habverővel jól elkeverem majd ráöntöm a kalácsra. Ezután megkenem a kalácsot sárgabaracklekvárral és szilvalekvárral is és vegyesen került így rá a két lekvár. Dióval megszórtam, ezt is ízlés szerint ki hogyan szereti, én nem sajnáltam rá. Lehet porcukorral keverni, ha édesebben szereti valaki, de nekem alapból elég édes volt a lekvár, így már nem cukroztam. Az almákat meghámoztam és vékony szeletekre vágtam. A lekvár tetejére rápakoltam sorba rétegesen az almaszeleteket. Az almatetejét fahéjjal megszórtam. A 4 tojás fehérjét kemény habbá vertem és beleraktam 2 nagy kanállal a sárgabaracklekvárból és a tetejére kentem. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 20 percet sütöttem. Kiadós és laktató. Jó magyaros levesek mellé ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése