2013. április 21., vasárnap

Burgonyás pogácsa

Hozzávalók: 

- 50 dkg liszt
- 10 dkg zsír
- 2 db burgonya
-   2 dkg élesztő
- 2 kávéskanál cukor
- 1 bögre tej
- 1 db tojás
- ízlés szerint só


Elkészítés:





Nálunk az egyik kedvenc a pogi. A burgonyás pogácsát én úgy készítem, hogy mérleget elő sem veszek. Nagyon egyszerű és a kelesztési időt leszámítva, gyors. A cukrot, langyos tejjel és az élesztővel megkelesztem, a krumplit kockára vágva megfőzöm. Közben, a lisztet ráöntöm az élesztőre és egy tojást is ráteszek. A krumpli mikor készre főtt, villával pürésítem és hozzáadom. Ízlés szerint ajánlom a sózást, de lehet 1 dkg-ot, vagy egy-két kis kanállal is hozzáadni. Az alapanyagokhoz hozzáadom a zsírt és jöhet a gyúrás. Jól összegyúrom, majd a kelesztőtálban, kb. fél órát kelesztem és mehet be az előmelegített sütőbe. 200 fokon, kb. 10-15 perc a sütés, de ezt lehet látni szemmel is, amikor szépen pirosodik a teteje, már kész.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése